Opis zajęć

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Zajęcia dedykowane wszystkim, którzy borykają się z dolegliwościami bólu pleców oraz osobom, które takiego bólu doświadczyć nie chcą. Zapraszamy osoby początkujące, które chcą zerwać z siedzącym trybem życia i rozpocząć swoją przygodę z jogą.

Na zajęciach skupiamy się na:

  • wzmocnieniu mięśni, w szczególności mięśni: pośladkowych, mięśni brzucha oraz mięśni pleców,
  • poprawie stabilizacji tułowia, jak również ruchomości kręgosłupa w skrętach i wygięciach
  • pracy z rozciąganiem powięzi, poprawie ogólnej mobilnością ciała i poprawie zakresu ruchomości w stawach.
  • automasaż powięzi z pomocą specjalnych wałków i piłek (metoda Self Myofacial Release) oraz streching.
  • pozycjach rozluźniających i ćwiczeniach oddechowych

W trakcie zajęć wykorzystujemy pomoce ułatwiające praktykę(paski, klocki, wałki, krzesełka). Dbamy o prawidłową technikę i dokładność wykonywania ćwiczeń, po to aby zapewnić terapeutyczny efekt. Poziom trudności jest stopniowany. Zajęcia prowadzone są w mniejszej grupie, co umożliwia indywidualne podejście do każdego uczestnika. Nauczysz się prawidłowych wzorców ruchowych, dzięki czemu na co dzień będziesz poruszać się w sposób świadomy, bezpieczny dla swojego kręgosłupa.

JOGA IYENGARA

Joga Iyengara, to wysoka precyzyjność i metodyczność, dająca terapeutyczne efekty. Praktykowanie jogi tą metodą nie tylko poprawia ogólną kondycję fizyczną i psychiczną, ale również leczy. W nauczaniu wykorzystywane są różne przyrządy typu: cegiełki, wałki, paski, krzesła, drabinki itp., dlatego metoda ta jest dostępna dla każdego, bez względu na fizyczne możliwości i stopień zaawansowania. Tu liczy się droga, którą przebywamy ćwicząc i świadoma praca wykonywana ze swoim ciałem.

JOGA Z WYZWANIEM

Joga z wyzwaniem to zajęcia nastawione na progres, na których będziesz doskonalić podstawowe asany. W miarę osiąganych postępów w kształtowaniu siły, gibkości, równowagi i koordynacji ruchowej będziesz uczyć się bardziej wymagających modyfikacji asan. Ostatnie 10 minut intensywnych ćwiczeń poświecimy na stanie na głowie, stanie na ramionach i przedramionach. Każde zajęcia zakończone są 12 minutowym relaksem.

ZAJĘCIA AKTYWNI SENIORZY 55+

Gimnastyka dla seniorów są to łagodne zajęcia usprawniające i wzmacniające układ krążenia, poprawiają wydolność oddechową, wzmacniają mięśnie, dbają o zdrowy kręgosłup, poprawiają postawę, zwiększają koordynację ruchową i ruchomość w stawach. Zajęcia prowadzone są przez certyfikowanych instruktorów.

Zobacz szczegóły Regulamin zajęć Karta zgłoszeniowa

ZAJĘCIA RUCHOWE METODĄ FELDENKRAISA

Fundacja JOGA-RUCH-ODDECH i Akademia Świadomego Ruchu Jacka Paszkowskiego zapraszają od 19.11.2019 na zajęcia otwarte Metody Feldenkraisa , które poprowadzi Jacek Paszkowski

Zajęcia Metody Feldenkraisa (więcej na stronie: http://www.metoda-feldenkraisa.pl) obejmować będą lekcje ruchowe, połączone z przedstawieniem ogólnych zagadnień związanych z naszą motoryką, postrzeganiem swojego ciała, usprawnianiem ruchomości, dobrym samopoczuciem w ruchu i bezruchu i wiele innych.
Na tych spotkaniach będziemy robić lekcje prowadzone z nagrań audio, głównie dotyczące pleców, kręgosłupa, miednicy. Zajęcia są dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać, poznać siebie lepiej, poruszać się sprawniej, lżej, zdrowiej. Niezależnie od poziomu sprawności fizycznej, każdy jest mile widziany i odniesie korzyści z tego co Metoda Feldenkraisa ma do zaproponowania.
Nie jest konieczne wcześniejsze doświadczenie w pracy z Metodą Feldenkraisa. Spotkania są zarówno dla tych, którzy zetkną się z Metodą po raz pierwszy jak i tych, którzy już z nią mieli wcześniej kontakt.
Metoda Feldenkraisa ma wpływ zarówno na poznanie, doświadczenie, zrozumienie i nauczenie się optymalnego ruchu jak również na rozwój świadomości. Praktykowanie metody wpływa także na usprawnienie uczenia się zdobywania nowych umiejętności, rozwija nasz potencjał, jak również zapobiega zanikowi sprawnego funkcjonowania człowieka. Mamy nadzieję, że nasz projekt i zestawy lekcji ruchowych, przyczynią się do osiągnięcia postawionych przez Państwa celów i poprawę samopoczucia.

Zapraszamy

SRI SRI JOGA . SESJA JOGI HOLISTYCZNEJ

Unikalna linia klasycznej jogi, łagodnej i przyjaznej dla każdego, z akcentem oddziaływania na układ hormonalny. Daje siłę i wysoki poziom energii, zdecydowanie uwalnia od stresu, bezsenności, bóli kręgosłupa oraz przeciwdziała depresji. Działa szczególnie profilaktycznie i terapeutycznie na narządy układu hormonalnego, reguluje poziom żeńskich hormonów, odmładza! Sesja trwa 90 minut. Zawiera zestaw asan (pozycji jogicznych) i pranajam (ćwiczeń oddechowych), masaż twarzy, głowy i oczu, relaks i medytację oraz „kroplę mądrości życiowej”. Zajęcia prowadzi Jagoda Rogowska, certyfikowany trener Sri Sri Jogi, z kilkunastoletnim doświadczeniem.
kontakt: 507 980789, e-mail: jagodarogowska@interia.pl
Zapisy i wszelkie informacje u prowadzącej. Sesje będą się odbywały w czwartki w godz. 09.00-10.30

JOGA I PRAKTYKA WŁASNA

Bardzo cenna jest systematyczność w praktyce jogi, a szczególnie gdy ćwiczysz sam w domu. Prowadzone przez nauczyciela sesje jogi dadzą  podstawę do poprawnego wykonywania ćwiczeń i rozumienia czym jest joga, natomiast praktyka własna zbliży Cię do samego siebie, do poznania swoich mocniejszych i słabszych stron i do systematycznego wzmacniania.

Na początek wystarczy  5 minut dziennie, aby wytworzyć i utrwalić prosty nawyk. Potem zdobywając coraz więcej doświadczenia , można rozbudowywać praktykę w sposób indywidualny, w zależności od ilości wolnego czasu  i dostosowywać ją  do potrzeb zdrowotnych.

Chodzi o to, aby kilka minut codziennie z rana pobyć ze sobą, zauważyć jak się teraz czujesz, wykonać proste ćwiczenia oddechowe i proste asany. Gdy  zaczniesz dzień od chwili na macie tylko ze sobą,  efekty zauważysz bardzo szybko. Prawdopodobnie w ciągu dnia pojawi się więcej spokoju i lekkości w  działaniu.

Sesja jogi  trwa 1,5 godziny i składa się z 2 części. Zawiera 20 minutowy  moduł  prostej, przypominającej praktyki własnej (ćwiczenia oddechowe i asany) . Pozostała część zajęć jest pełną sesją jogi. Zajęcia są dla osób początkujących i zaawansowanych, chcących budować własną systematyczność w ćwiczeniach oddechowych i jodze.                                                                                                                Kontakt : Małgosia  607 190 005

GRUPA MEDYTACYJNA MINDFULLNESS

Mindfulness (uważność, świadoma obecność), to intencjonalne skupianie otwartej uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w danej chwili, bez oceniania. W uważności tworzymy postawę akceptacji, jasności, braku wartościowania, cierpliwości, szczerości, nieoczekiwania, miłującej dobroci, troski i współczucia dla bieżącej sytuacji.
Praktyka medytacji mindfulness jest silnie skorelowana z dobrym samopoczuciem i poczuciem zdrowia.
Nasze działania:
1. Praktykujemy intencjonalne otwieranie się na doświadczanie tu i teraz kształcąc akceptację oraz troskę o siebie.
2. Uczymy się obserwować i doświadczać chwilę obecną zamiast się w niej zatracać, osądzać czy unikać jej.
3. Ćwiczymy się w odkrywaniu oraz realizowaniu tego, co jest dla nas ważne, budujące i wartościowe.
Jak to robimy ?
Pracujemy z oddechem, medytujemy, zwracamy uwagę na to co dzieje się tu i teraz bez oceniania, wykonujemy proste ćwiczenia fizyczne ze świadomością odczuć z ciała.
„Tu i teraz” jest wspólnotą praktykujących otwartą obecność na bieżące doświadczenie, niezależną od systemów finansowych, światopoglądowych, politycznych, religijnych czy społecznych. Spotkania mają charakter otwarty i dobrowolny. Prowadzący spotkania bardziej służą grupie niż jej przewodzą. Nie mamy rejestracji czy rekrutacji.
Możesz dołączyć do nas w każdą niedzielę w godzinach od 19.00. do 20.30 w sali studia Joga Ruch Oddech (Białystok Ul. Żytnia 16).                                                                                                                  W trakcie spotkania grupy prosimy o całkowite wyłączenie telefonów lub przełączenie ich w tryb samolotowy.                                                                                                                                                               Kontakt : 602 156 184